Mindannyian felfigyelhettünk már a szupermarketekben terjengő kellemes aromákra. Ez nemcsak azért jellemző, mert a helyiségek jól kondicionáltak és frissek, hanem azért is, mert létezik egy speciális illatmarketing technika, vagyis a kellemes és különleges bukék használata az ügyfelek befolyásolására. Az üzletek egyedi berendezésekkel rendelkeznek, amelyek egyenletesen permetezik a kívánt mennyiséget az egész értékesítési területen.
Mint egy újdonsült reklám ágazat, az illatmarketing kevesebb mint négy évvel ezelőtt jelent meg a piacon, de a gyakorlatban már sokkal korábban elkezdték az alkalmazását. Még a kapitalizmus idején észrevették a pékség tulajdonosok, hogy a frissen sült kenyér illata felkeltette a látogatók étvágyát, és hajlandóak voltak vásárolni.
A kutatók úgy vélik, hogy az illatanyagok használata révén, az áruk értékesítése akár 15%-kal is nőhet, az ügyfelek aromatizált helyiségekben való tartózkodása pedig 18%-kal növekszik. A cipő szegmensben például az illatmarketing alkalmazása 20-25%-kal növelheti az értékesítést.