Hogyan hat a szervezetre a mandula?

Rendkívül gazdag vitaminokban, rostokban, ásványi sókban, valamint még egyéb olyan anyagokban is, amelyekre a szervezetnek szüksége van. A mandula mértékletes fogyasztásával rengeteg betegséget előzhet meg. Nagyon fontos tápanyag- és energiaforrás.

 mandula mértékletes fogyasztásKülönösen sok egyszeresen telített zsírsavat, például olajsavat, valamint többszörösen telített zsírsavat tartalmaz, amely csökkenti a rossz koleszterinszintet. Nem tartalmaz glutént, így lisztérzékenyek is fogyaszthatják. A B-vitamin mindegyik fajtája megtalálható benne és még elég jó folsav forrás is.

A mandula kálium tartalma miatt kifejezetten ajánlott főleg a téli hónapokban a fáradtság és a depresszió tüneteinek megszüntetésére. Nemcsak az emésztésre van jó hatással, hanem a máj és a hasnyálmirigy problémáira is.

Egyébként kiváló nassolni való, tápértéke miatt rengeteg energiával tölti majd fel. A mandula felhasználása mindenkinek ajánlott, kivéve azoknak, akik érzékenyek az olajos magvakra. Ha Ön ez utóbbi csoportba tartozik, akkor nem javasolt orvosi konzultálás hiányában enni belőle.

Print Friendly, PDF & Email