Ha még nem nézte meg őket, akkor itt megteheti: https://www.gumidirekt.hu/hirek.html?cimke=nyárigumi+teszt. Az ADAC ebben az évben is elkészítette a nyárigumi tesztjét. Most kis- és kompaktautókon tesztelték a nyári abroncsokat. Ezen felül újdonságnak számított, hogy furgonok és kisbuszok abroncsai is tesztelés alá kerültek. Az ADAC a német autóklub, amely évente kettő alkalommal teszteli az abroncsokat és mindig az adott évszaknak megfelelően. Az eredményeket saját rangsoruk alapján teszik közzé, amely bárki számára hozzáférhető. Mivel igen sok abroncs van forgalomban, ezért 2-2 abroncsot vetnek górcső alá az egyes tesztek alkalmával. 2019-ben a kisautóknál a 185/65 R15, a furgonoknál és kisbuszoknál a 215/65 R16 abroncsokat tesztelték. A teszt előtt különböző forgalmazóktól vásárolják meg az abroncsokat és a gyártóknak ezekbe a tesztekbe egyáltalán nincs beleszólásuk.
A teszt a DOT-szám, a pontos specifikációk és a gumicímke adataival dolgozik. A teszt során az egyes abroncsokhoz egy sorszámot rendelnek, ezek alapján később könnyedén be tudják azonosítani a „tesztalanyt”. Erre azért is van nagy szükség, hogy a teszt során se a márka, se pedig a modellnév ne legyen látható, így az senkit sem tud befolyásolni a döntésében. Az abroncsok mindegyikét koptatásnak vetik alá, azaz körülbelül 300 kilométeren keresztül futtatják a teszt elvégzése előtt. A száraz aszfalton történő tesztelést Olaszországban végzik a Bridgestone központjában. Itt az egyenesfutást, a kanyarstabilitást, a vészfékezést 100 kilométer/óráról és az oldalvezető képességet tesztelik. A nedves tesztelés már máshol történik, a németországi Continental központjában. Itt a vészfékezést 80 kilométer/óráról hajtják végre, nézik a kezelhetőséget, az aquaplanninget kereszt- és hosszirányú haladáskor.
Ezen felül vizsgálják a zajszintet is minden egyes abroncsnál, amelyet leállított motor mellett aszfalton és betonon is megvizsgálnak. Ezen a teszten megnézik a gumik kopását is, hiszen egészen 1,6 mm-ig lekoptatják és nézik közben a 15 000 kilométeres távot is. Az abroncsok ezen felül próbapadon is futtatásra kerülnek. A teszten minél kisebb eredményt elérő abroncsok számítanak a legjobbnak. Értékeléskor a nedves aszfalt 40%, a száraz aszfalt 20%, a zaj 10%, a kopás 20%, míg a fogyasztás 10% súlyozással számítják a tesztelés során.